شورای مرکزی نشریات دانشجویی ایجاد می‌شود PDF چاپ ایمیل
نوشته شده توسط مهدی حافظی   
چهارشنبه ، ۱ مهر ۱۳۹۴ ، ۰۸:۴۶
 
20150922 082250
 
مسوول خانه نشریات دانشگاه فردوسی گفت: هدف اصلی برپایی غرفه نشریات عرضه آن‌ها به دانشجویان است.
 
مهدی حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، در حاشیه روز دوم برگزاری غرفه‌ها و نمایشگاه‌ دستاوردهای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی برای استقبال از ورودی‌های جدید دانشگاه فردوسی با حضور در غرفه ایسنا با اشاره به هدف برپایی غرفه‌های این نمایشگاه اظهار کرد: نمایش دستاوردهای تشکل‌ها و معرفی و عرضه توانمندی‌های این تشکل‌ها به دانشجویان هدف عمده برپایی این غرفه‌ها و به خصوص غرفه نشریات بوده است.
 
وی با بیان اینکه برای برپایی این نمایشگاه که با تلاش و همت دانشجویان برپا شده است، ادامه داد: برای برپایی این نمایشگاه زحمات زیادی صرف شده و تصمیم بر این بوده است که علاوه بر دانشجویان ورودی جدید، دانشجویان سال‌های قبل که با نحوه فعالیت تشکل‌ها و واحدهای اداری که خدمتی را عرضه می‌کنند آشنایی ندارند نیز از این نمایشگاه بهره برند.
 
مسوول خانه نشریات دانشگاه فردوسی افزود: غرفه نشریات در این نمایشگاه با قوت بیشتری ظاهر شده است و دانشجویان علاوه بر اینکه با توانمندی‌های خانه نشریات آشنایی پیدا می‌کنند، می‌توانند از نشریاتی که توزیع می‌شود نیز استفاده کنند که خوشبختانه این امر از بازخوردهای مثبت زیادی برخوردار بوده است.
 
حافظی در خصوص تعداد نشریات فعال دانشگاه فردوسی خاطرنشان کرد: دانشگاه 71 نشریه دارای مجوز دارد و در سال جاری برنامه‌های بسیاری به منظور توسعه فعالیت نشریات اجرایی خواهد شد که از این بین می‌توان به ایجاد شورای مرکزی نشریات دانشجویی، برگزاری جشنواره‌های داخلی و سالانه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی برای عموم دانشجویان اشاره کرد. این کارگاه‌ها برای فعالان در این حوزه با تخفیف 50 درصدی ارائه خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه کنش بین نشریات مختلف در دانشگاه کمرنگ است، تصریح  کرد: سعی بر این بوده است تا با تشکیل شورای مرکزی نشریات دانشجویی هماهنگی بین نشریات صورت بگیرد و آیین‌نامه‌ای تدوین شود تا بر اساس ضوابط آن فعالیت نشریات با انسجام بیشتری انجام شود.
 
مسوول خانه نشریات دانشگاه فردوسی یادآور شد: حدود 90 درصد کار نشریات به دانشجویان واگذار شده است. نشریات دانشگاهی قبل از چاپ مورد بازدید قرار نمی‌گیرند و ممیزی ندارند ولی بعد از چاپ نشریات و پس از بررسی‌های صورت گرفته در صورت مشاهده تخلف برخوردهای لازم انجام می‌شود.
 
حافظی با اشاره به اینکه در سال گذشته هیچ نشریه‌ای توقیف نشد، اضافه کرد: همچنین در جشنواره منطقه سه کشور سال گذشته 16 نشریه از نشریات دانشگاه فردوسی برگزیده شده و مقام برتر را به دست آوردند که امید است بار دیگر در این جشنواره که در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود شاهد موفقیت نشریات دانشگاه باشیم.
 
 

افزودن نظر


مهدی حافظی

 

menu 01menu 02menu 03menu 04menu 05

khane ma
fan

نظر سنجي

نظر شما در خصوص سايت شخصي من چيست؟
 

خبرنامه











94
84
859
856
1958
364404
ما 4 مهمان آنلاین داریم
hafezi_01

baner-header

baner-site